zondag 1 juni 2014

Zeeuw op weg naar Indonesische expeditie

Zeeuw op weg naar Indonesische expeditie

Misschien heb je de radiospots op de landelijke en lokale radio ook al gehoord. Sinds een week of 2 is namelijk een spannende race aan de gang om de beste deelnemers te zoeken voor een expeditie naar het eiland Sumba
Na succesvolle eerdere edities organiseert ontwikkelingsorganisatie Hivos in september weer Expeditie Sumba. Avonturiers zoals ik kunnen zich tot en met 11 juni kandidaat stellen.  Met deze expeditie wil Hivos Nederlanders actief betrekken bij haar initiatieven voor duurzame energie op Sumba. 




Sumba?
Sumba is een prachtig eiland in de buurt van Flores, rijk aan tradities, maar economisch arm. Samen met Sumbanezen, overheden en en bedrijven werkt Hivos met als doel om het eiland zichzelf volledig te laten ontwikkelen op basis van 100% duurzame energie. 
Op de expeditie ervaren de expeditieleden hoe het is om te leven zonder toegang tot energie en dragen ze fysiek hun steentje bij aan de duurzame toekomst van het eiland. 

Steun mij op deze expeditie!
Als 43 jarige Zeeuwse reiziger die zijn kinderen met de rugzak rondtrekkend al heel wat van de wereld heeft laten beLEVEN, zich daarbij graag tussen de lokale bevolking mengt en duurzaamheid hoog in het vaandel heeft staan, is dit een uitgelezen kans om bij te dragen aan het succes van deze expeditie. 
Net als Zeeland is ook Sumba een eiland van harde werkers en pragmatische mensen die met de beschikbare middelen een zo goed mogelijk bestaan willen opbouwen. Hierbij echter altijd rekening houdend met de kracht en wispelturigheid van de natuurelementen. De uitdaging zit er nu juist in om die natuurelementen zoals de wind en getijden in te zetten om je doel te verwezenlijken en zo de natuur als bondgenoot te maken. En zeg nu zelf, onze provincie is daar bij uitstek goed in geworden.
Die balans tussen respect voor de natuur van Sumba en haar bewoners enerzijds en mijn inventiviteit en doorzettingsvermogen anderzijds maakt mij een geschikte kandidaat om hier als Zeeuwse avonturier deelgenoot van te zijn.





In deze fase van de competitie worden de potentiĆ«le expeditieleden uitgedaagd om zoveel mensen in hun omgeving te activeren om een like uit te brengen op hun actiepagina. Momenteel bevind ik me in de top 5 van zowel het aantal views als het aantal "likes". Hiermee lig ik prima op koers naar de expeditie maar ik kan jouw extra steun natuurlijk goed gebruiken. 

Steun mij dan ook en laat nu kort je like en eventueel opmerking achter op:  
http://www.hivos.nl/Expeditiesumba/Inzendingen/Ik-ben-er-klaar-voor 



Alvast heel erg bedankt en vanaf het eiland hou ik jullie hier straks natuurlijk op de hoogte van mijn avonturen!

Marty de Jonge

Geen opmerkingen:

Een reactie posten